16.11.2022

Kotimainen autoliikeketju J. Rinta-Jouppi Oy avaa Seinäjoelle ketjun toisen Rinta-Jouppi Caravan toimipisteen, jonka toiminta keskittyy uusien ja käytettyjen matkailuajoneuvojen sekä niihin liittyvien lisävarusteiden ja tarvikkeiden myyntiin. Uuden yksikön perustaminen on yrityksen strategian kannalta merkittävä liike, sillä ketjun tavoitteena on kasvaa Suomen johtavaksi caravan-kauppiaaksi.

Toimipiste kantaa nimeä Rinta-Jouppi Caravan Seinäjoki ja se sijaitsee osoitteessa Herralankatu 34, jossa kaupallinen toiminta on aiemmin keskittynyt vaihtoautojen myyntiin sekä autohuoltoon. Huollon toiminta pisteessä jatkuu normaalisti.

J. Rinta-Joupin myyntijohtaja Markku Ala-Hakunin mukaan uuden yksikön matkailuajoneuvovarastoa tullaan kasvattamaan merkittävästi.

– Rakennamme Rinta-Jouppi Caravanista täyden palvelun talon, jossa saman katon alla onnistuu matkailuajoneuvon ostaminen, myyminen, huoltaminen sekä lisävarusteiden ja tarvikkeiden hankkiminen. Tavoittelemme Seinäjoelle noin 150–200 matkailuajoneuvon valikoimaa kevääseen 2023 mennessä ja tarjonta tulee koostumaan uusista ja käytetyistä matkailuautoista ja -vaunuista sekä retkeilyautoista. Uusi yksikkö tulee palvelemaan caravan-asiakaskuntaa aiempaa laadukkaammin ja kokonaisvaltaisemmin, sekä tuomaan tuotteet paremmin kuluttajien saataville.

J. Rinta-Joupin Seinäjoen Herralankadun toimipiste toimii jatkossa nimellä Rinta-Jouppi Caravan Seinäjoki.

Yrityksen päätoimipisteestä Suomen suurin

Autoliikeketjun juuret ovat Seinäjoella, jossa yhtiöllä on kaksi erillistä toimipistettä: Jouppilantie ja Herralankatu. Näistä suurempi ja päätoimipisteeksikin kutsuttu myymälä sijaitsee Jouppilantiellä.

Strategisen toimintamuutoksen myötä Seinäjoen Jouppilantien toimipisteestä tulee vaihtoautovarastolla ja myynnin määrällä mitattuna Suomen suurin yksikkö autoalalla. Sen vaihtoautovalikoima tulee kasvamaan jopa yli 600 kappaleeseen. Käytettyjen autojen lisäksi toimipiste myy uusia Ford- ja Kia-ajoneuvoja.

"Suomen suurin vaihtoautovalikoima pitää sisällään kaikkia mahdollisia ajoneuvotyyppejä, käyttövoimia, merkkejä ja malleja – jokaisessa eri hintapisteessä. Kuudensadan käytetyn auton joukosta löytyy varmasti sopiva vaihtoehto jokaiselle autoilijalle. Seinäjoen myymälästä auton ostaminen onnistuu mistä päin Suomea tahansa. Etäkaupan suosio on kasvanut huomattavasti ja ilmaisen kotiintoimituksen ansiosta auto saadaan toimitettua asiakkaalle nopeasti", kertoo Ala-Hakuni.

Lisätiedot: Markku Ala-Hakuni, J. Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800