21.7.2020

Vanhat tilat, Uudet kujeet

Autoliike Jarmo Rinta-Jouppi Oy kehittää liiketoimintaansa avaamalla Lappeenrannan myymälän uusiin tiloihin. Lappeenrannan liiketilat muuttivat takaisin tuttuihin ja remontoituihin tiloihin Lentokentäntie 5:teen 07.07.2020. Lappeenrannan myymälän toukokuun myynti oli 22 % suurempi kuin vuoden takainen lukema ja kesäkuun aikana myynti nousi jopa 54 % verrattuna viime kesään, kertoo yhden kotimaan suurimman autoliikeketjun tuoreet myyntitilastot. Tilastot on kerätty ajalta 01.05 - 30.06 2020.  Yleinen kysynnän kasvu näkyy myös Lappeenrannassa ja uudet tilat mahdollistavat varaston kasvattamisen.

Varastosta löytyy yli 3 000 ajoneuvoa

”Uudet liiketilat Lappeenrannassa ovat selkeästi tilavammat ja liiketila näyttää enemmän suurelta autokaupalta isojen ikkunoidensa ja tilavan parkkipaikkansa ansiosta. Lappeenrannan liike mahdollistaa myös edelleen jatkuvan varaston kasvattamisen. Ennätystahtiin käyvä vaihtoautokauppa vaatii huolellisuutta prosessien optimoimisessa. Me vastaamme kysyntään kehittämällä tilojamme ja toimintaamme, samalla viemme myös koko ketjua eteenpäin. Valikoimaa on kehitetty enemmän asiakkaiden näköiseksi ja markkinoille on tuotu lisää monipuolisuutta. Lisäksi yli 3 000 auton digitaalinen valikoima varmistaa sen, että jokaiselle asiakkaalle löytyy sopiva vaihtoehto”, J. Rinta-Joupin myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni kiteyttää.

Uudet liiketilat antavat mahdollisuuden kehittyä

Lappeenrannan nuori myyntipäällikkö Aleksi Mehtälä muutti Seinäjoelta syys-lokakuun vaihteessa ja aloitti saman tien ryminällä. Lokakuun 2019 myynti nousi 19% verrattuna syyskuuhun ja myytyjen autojen määrä nousi yli 40 %. Nyt uusien tilojen ansiosta Lappeenrannan liikkeellä on mahdollisuus jatkaa varaston päivittämistä ja kehittyä yhä pidemmälle.

”Aloitimme tekemällä muutoksia, kun saavuin Lappeenrantaan. Terävin fokus siirrettiin uusista Opel-autoista vaihtoautoihin ja uusiin matkailuajoneuvoihin. Tämä valinta on osoittanut toiminnan merkkejä ja valinnanvaran kasvattaminen on mahdollistanut asiakaskunnan laajenemisen. Uusi liiketila on valoisa ja eritoten tontti todella tilava, joten meille mahtuu nyt oikeasti autoja myyntiin ja ne ovat esillä ansaitsemallaan tavalla. Sen lisäksi uskon, että ihmiset muistavat meidät vielä paremmin täältä, joten on ehdottoman mukava saada Lappeenrannan myymälä takaisin omiin tiloihinsa. ” Aleksi Mehtälä kommentoi.

Lisätiedot:

Markku Ala-Hakuni, J. Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800