13.3.2024

Autoliikeketju J. Rinta-Jouppi on valmis investoimaan käytettyjen autojen sisään ostamiseen jopa 20 miljoonaa euroa. Yritys pyrkii ostamaan 1000 autoa maaliskuun aikana, tavoitteenaan kasvattaa käytettyjen ajoneuvojen kokonaisvarasto 4500 kappaleeseen kesään mennessä.

Automarkkina käy kuumana juuri nyt ja alkuvuonna kysyntä on ollut poikkeuksellisen voimakasta. J. Rinta-Jouppi haluaa investoida 20 miljoonaa euroa käytettyjen autojen sisään ostamiseen, ja hankkia niitä maaliskuun aikana jopa 1000 kappaletta. Yritys tavoittelee käytettyjen ajoneuvojen valikoiman kasvattamista 4500 kappaleeseen ennen tulevaa kesää.

– Me ollaan kiinnostuneita hyväkuntoisista henkilöautoista, mutta myös hyötyajoneuvoista, kuten pakettiautoista. Toki tällä hetkellä ostetaan aktiivisesti myös moottoripyöriä ja matkailuajoneuvoja, toteaa sisäänostaja Matti Ropponen.

Myyntiprosessi on suunniteltu mahdollisimman sujuvaksi ja nopeaksi, jotta asiakkaat voivat myydä autonsa ilman ylimääräistä vaivaa. Autoliike vastaa kaikista kaupantekoon liittyvistä paperitöistä, ja varmistaa, että asiakas saa maksun tililleen pikimmiten.

– Auton myyntiä harkitsevien ei tarvitse kuin täyttää lyhyt lomake verkkosivuillamme tai ottaa yhteyttä suoraan sisäänostajiimme. Lomakkeen voi täyttää helposti vaikkapa puhelimella. Kun olemme saaneet perustiedot autosta, asiakkaan tulee vain näyttää autoa lähimmässä liikkeessämme, ja auton kuntotarkastuksen jälkeen voidaan tehdä kaupat, Ropponen jatkaa.

Näitä automalleja autoliike haluaa nyt ostaa

1. Ford Focus & Fiesta
  2. Volvo XC60, V60 & V90
  3. Kia Rio
  4. Toyota RAV4 Hybrid & Yaris Hybrid
  5. Mercedes-Benz C-sarja & E-sarja
  6. Volkswagen Golf & Passat
  7. Skoda Octavia
  8. BMW 3-sarja
  9. Nissan Qashqai

J. Rinta-Joupin myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni korostaa, että tietyt automallit pitävät pintansa, eivätkä katoa muodista. Hän tarkentaa myös yrityksen ostotoiminnan kriteereitä.

– Vaikka automaailma kokee jatkuvaa muutosta uusien innovaatioiden ja vaihtuvien markkinatrendien sekä kuluttajamieltymysten myötä, tietyt automerkit ja niiden valitut mallit säilyttävät suosionsa suomalaisten autoilijoiden keskuudessa vuodesta toiseen. Tokikaan autojen ostaminen meillä ei rajoitu vain näihin malleihin, vaan kaikkia eri automalleja hankitaan jatkuvasti varastoon. Tärkeintä on, että auto on iältään alle 10-vuotias, ja sillä on ajettu alle 200 tkm.

Markku Ala-Hakuni, J. Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800

Jarmo Rinta-Jouppi Oy on yksi Suomen suurimmista autokauppaketjuista. Vuonna 1987 perustettu ketju on erikoistunut sekä käytettyjen, että uusien autojen, sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin. J. Rinta-Joupin pääkonttori sijaitsee Seinäjoella. Maan merkittävimpiin ja arvostetuimpiin kuuluvan vaihtoautokaupan merkkiedustuksiin kuuluu Ford, Kia, Adria, Kabe, Sun Living, sekä Bürstner.