J. Rinta-Jouppi julkisti vuoden 2019 verkkosivutilastojaan: suomalaiset katsovat myytäviä autoja eniten työajalla

27.12.2019

rintajouppi.fi

J. Rinta-Jouppi Oy - Lehdistötiedote 27. joulukuuta 2019

Rinta-Jouppi Oy on paljastanut ensimmäistä kertaa julkisuudessa virallisia kävijätilastojaan rintajouppi.fi -sivustojensa osalta

Yhden Suomen suurimmista autoliikeketjuista, Jarmo Rinta-Jouppi Oy:n 2019 verkkokävijätilastot osoittavat, että myytäviä autoja katsottiin verkossa kellon ympäri, viime vuoden jokaisena tuntina. Tilastot ovat ajalta 1. tammikuuta – 15. joulukuuta 2019.

”Alimmillaan autoja verkossa selaavia henkilöitä oli viime tammikuusta tämän joulukuun puolenväliin jopa joitain satoja joka ikinen tunti. Huolimatta muuttuneista nykyasenteista autoilua kohtaan, suomalaiset ovat autokansaa. Oma auto on edelleen tärkeä arjen ja unelmien mahdollistaja tässä harvaan asutussa maassa” J. Rinta-Joupin myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni toteaa.

Suomalainen unelmoi arjen luksuksesta työajalla sekä lounastauolla

Vuonna 2019 rintajouppi.fi -sivuilla eniten autoja katsottiin noin klo 13 tienoilla. Tämä korostui arkipäivien kohdalla. Tiistai ja keskiviikko olivat arkipäivistä vilkkaimmat. Vähiten autoja katsottiin sunnuntaisin aamuyöstä.

”Siinä missä maanantaina aloitetaan arki jalat maassa, niin tiistaina alkaa ihminen jo unelmoida ruokatunnin lomassa. Viikonloppuiltaisin vietetään aikaa läheisten kanssa ja ollaan siinä hetkessä ja tilassa tyytyväisiä, eikä mieli haikaile minnekään muualle” J. Rinta-Joupin toimitusjohtaja Juha Rinta-Jouppi kommentoi.

 Oman auton hankinta ajankohtaista monelle vasta uran alkaessa

”Kaikesta rintajouppi.fi -liikenteestä noin 6% koostui vuoden 2019 aikana alle 24-vuotiaita käyttäjistä, kun taas yli 55-vuotiaita koko määrästä oli noin 23 prosenttia. Tämä oli toisaalta odotettua, sillä vanhemmalla väestöllä on usein ylimääräisiä säästöjä auton hankintaa helpottamaan. Monelle nuorelle aikuiselle oma auto tulee ajankohtaiseksi vasta kun opinnot ovat ohi ja elämä aikuisena todella alkaa, hankitaan tasainen palkkatulo, ura ja perhe”, Ala-Hakuni sanoo.

 

Valikoituja Rintajouppi.fi -sivuston vuoden 2019 tilastoja:

 Keskimäärin suosituin kellonaika autojen katselulle, päivästä riippumatta - klo 13:00

Suosituin ajankohta, jolloin suomalaiset katselevat autoja verkossa - tiistaisin, klo 17:00

Vähiten suosittu ajankohta, jolloin autoja katsellaan verkossa - sunnuntaisin, klo 04:00

18-25 -vuotiaita käyttäjiä rintajouppi.fi-sivustoilla vuoden 2019 aikana – 6%

55+ käyttäjiä rintajouppi.fi-sivustoilla vuoden 2019 aikana – 23%

   

Lisätiedot: Markku Ala-Hakuni, Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800

Jarmo Rinta-Jouppi Oy on yksi Suomen suurimmista autokauppaketjuista. Vuonna 1987 perustettu ketju on erikoistunut sekä käytettyjen, että uusien autojen, sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin.  J. Rinta-Joupilla on yhteensä 15. toimipistettä kymmenellä eri paikkakunnalla. Pääkonttori sijaitsee Seinäjoella. Se työllistää yli 200 automyynnin asiantuntijaa, vuosimyynnin ollessa yli 17 000 ajoneuvoa. Maan merkittävimpiin ja arvostetuimpiin kuuluvan vaihtoautokaupan merkkiedustuksiin kuuluu Ford, Kia, Opel, Mitsubishi, Adria, Kabe, Sun Living, sekä Bürstner.

Takaisin tiedotteisiin