1.3.2022

Porin autoliike on jo ketjun 20. toimipiste ympäri Suomen

Kotimainen autoliikeketju J. Rinta-Jouppi avaa uuden toimipisteen keväällä Poriin. Uusi myymälä keskittyy vaihtoautojen myyntiin ja se tulee sijaitsemaan kaupungin keskustan tuntumassa, oivallisten kulkuyhteyksien äärellä, osoitteessa Helmentie 5. Porin autoliike on ketjun aggressiivisen kasvusuunnitelman, ja vaihtoautojen vahvan kysynnän tulos.

Poriin laajentamisen tavoitteena on parantaa Satakunnan alueen asiakaskunnan palvelunsaantia olemalla fyysisesti läsnä, sekä vahvistaa brändin tunnettuutta tehokkaasti läpi maan. Autoliikeketjun myyntijohtaja Markku Ala-Hakunin mukaan Porissa ja sen alueella on vahva kaupallinen potentiaali.

– Olemme tunnistaneet länsirannikon selkeät kaupalliset mahdollisuudet, joten laajentumisesta Poriin tuli hyvin ajankohtaista. Toimipiste on strategisesti tärkeällä sijainnilla ja se tulee vahvistamaan ketjun alueellista palveluntarjontaa huomattavasti.

Avainaseina laadukas asiakaspalvelu ja monipuolinen vaihtoautotarjonta

J. Rinta-Jouppi tulee aloittamaan uuden autoliikkeen rekrytoinnit jo hyvissä ajoin. Toimipisteeseen tullaan palkkaamaan yksikköä vetävä myyntipäällikkö, 5–6 vaihtoautomyyjää, myyntiassistentti sekä myyntiavustaja. Ketjun tavoitteena on löytää kaupannälkäisiä henkilöitä niin alan sisältä, kuin ulkopuolelta. Tärkeänä ominaisuutena pidetään kykyä toimia digitaalisissa myyntikanavissa ja hyödyntää niitä maan suurimpiin kuuluvan vaihtoautovaraston myyntiin.

J. Rinta-Jouppi on laajentanut runsaasti ympäri Suomen edellisen parin vuoden aikana. Poriin saapuva automyymälä on ensimmäinen uusi toimipiste vuonna 2022. Edelliset kolme olivat järjestyksessä: Hyvinkää, Jyväskylä ja Tampere. Toimitusjohtaja Juha Rinta-Jouppi uskoo laajentamisen olleen mahdollista erottuvan ja kasvavan tarjonnan sekä voimakkaan kysynnän vuoksi.

– Usko tuotteeseen on vahva ja nyt on aika tuoda varastomme länsirannikon asiakaskunnan käsien ulottuville. Alueen suuri ostovoima ja kunnianhimoiset tavoitteet olivat vaikuttavimmat tekijät satsata Satakuntaan seuraavaksi. Kyseessä on kaupallisesti merkittävä siirto, sillä aiemmin aluetta lähimmät toimipisteemme sijaitsivat Tampereella sekä Raisiossa.

Lisätiedot: Markku Ala-Hakuni, J. Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800