20.6.2022

Kotimainen, vaihtoautojen asiantuntijaketju J. Rinta-Jouppi Oy keskittää jatkossa Pohjois-Suomen autokaupan liiketoimintansa ketjun Oulun yksikköön. Oulun toimipiste avattiin alkuvuodesta 2021 ja siitä muodostui nopeasti ketjun Pohjois-Suomen suurin myymälä. Yrityksen tavoitteena on vahvistaa ja kehittää keskeisten liikenneyhteyksien varrella olevan toimipisteen autoliiketoimintoja kokonaisvaltaisesti osana Pohjois-Suomen liiketoimintastrategiaa.

Myyntijohtaja Markku Ala-Hakunin mukaan muutoksella pyritään hyödyntämään alueen kasvava kaupallinen potentiaali entistäkin paremmin. Hän uskoo Oulun monipuolisen ja laajan varaston sekä ammattitaitoisen henkilökunnan tuovan tarvittavaa kilpailuetua markkina-alueella.

– Oulussa ajoneuvovarasto on runsas ja monipuolinen. Tuotevalikoimaan kuuluu vaihtoautot, moottoripyörät, hyötyajoneuvot sekä uudet ja käytetyt matkailuajoneuvot. Viime vuoden lopulla tehty myyntitilojen laajennus edesauttoi varaston kasvua ja yksikköön mahtuu nyt jopa yli 200 ajoneuvoa. Tämänhetkisellä tarjonnallamme pystymme vastaamaan alueen kovaan kysyntään.

J. Rinta-Joupin Keminmaan toimipisteen toiminta lakkaa

Osana Pohjois-Suomen liiketoimintastrategiaa Keminmaalla vuodesta 2020 saakka palvellut toimipiste tullaan sulkemaan. Yksikön toiminta tullaan ajamaan alas kesäkuun aikana. Koko Keminmaan henkilökunta tulee jatkamaan yrityksen palveluksessa, joten järjestely ei johda henkilöstövähennyksiin.

”Keminmaan liikkeen tavoitteena oli parantaa markkina-asemaamme Pohjois-Suomessa ja kasvattaa myyntiä laajemman alueellisen luovutusverkoston muodossa. On osoittautunut, että myöhemmin avattu Oulun toimipiste pystyy tarjoamaan kokonaisvaltaista palvelua Pohjois-Suomen asiakkaille. Oulun talousalue kasvaa vahvasti ja on siten strategisesti perusteltua keskittää yrityksen liiketoiminnot Ouluun. Olen erittäin tyytyväinen, että Keminmaan ammattitaitoinen henkilökunta jatkaa yrityksen palveluksessa ja on mukana edistämässä Oulun autoliikkeen kaupallista toimintaa.”, kertoo Ala-Hakuni.

Lisätiedot: Markku Ala-Hakuni, J. Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800