21.1.2020

Autoliikeketju Jarmo Rinta-Jouppi Oy ja  Bergé Auto Nordics Oy vahvistavat Kia-liiketoimia Suomessa, aloittamalla merkin vähittäismyynnin ja huollon Kuopion toimipisteessä tammikuussa 2020 – samaan aikaan J. Rinta-Joupin Kuopion Opel-toiminnot päättyvät

”Olemme virallisesti aloittaneet Kian myynnin ja huollon Kuopiossa, osoitteessa Volttikatu 7. Henkilökunta on koulutettu ja ensimmäiset uudet Kiat on jo toimitettu perille, mutta lisää ajoneuvoja tiedossa koko ajan. Olemme todella innoissamme. Merkki on nyt kaikin puolin huippuiskussa ja ajaa kohti vahvaa sähköistymistä vuonna 2020, mm. esittelemällä täysin uudet ladattavat hybridiversiot XCeedistä ja Ceedin farmarimallista nyt alkuvuodesta. Vuoteen 2025 mennessä on luvassa yhteensä 15 uutta Kian hybridi- ja sähköautoa.”, J. Rinta-Joupin myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni kertoo.

Palkittu ja arvostettu automerkki kautta maailman

”Kialla menee nyt todella vahvasti. Vuosi 2019 oli Kialle ennätysvuosi, joka toi merkille 6. sijan ja jopa 6.4% markkinaosuuden koko Suomessa, lähes 7200 kpl rekisteröinnillä. Laskevalla markkinalla Kia saavutti ainoana TOP10 merkkinä +14% kasvun. Lähdemme vuoteen 2020 hyvistä asemista, meillä on laaja vähäpäästöinen mallisto ja merkin asema on ennätyksellisen hyvä”, Kian Brand Director Rami Kittilä kommentoi.

Kia tunnetaan ainutlaatuisesta seitsemän vuoden takuustaan. Merkki on myös voittanut lukuisia arvostettuja autoalan muotoilupalkintoja. Marraskuussa 2019 uudelle Kia XCeedille myönnettiin Saksassa Auto Bild- ja Bild am Sonntag -lehtien toimesta yksi Saksan arvostetuimmista autoalan palkinnoista, Kultainen ohjauspyörä. Lisäksi XCeed saavutti Women’s World Car of the Year -palkinnon parhaana kaupunkiautona.

”Suomessa Kia on onnistunut olemaan jo useamman vuoden yksi myydyimmistä automerkeistä. Nyt Kia saa vahvan edustuksen J. Rinta-Joupin myötä myös Kuopioon. Vaikka merkki on vahva läpi segmenttien, vaatii se silti asiantuntevan ja paikallisen tarpeen tuntevan automyynnin rinnalleen, jotta jokaiselle voidaan löytää juuri se heille sopivin automalli tiettyine varusteineen. Siinä me J. Rinta-Jouppi olemme maamme parhaimmistoa”, Ala-Hakuni toteaa.

Synergiaetuja koko myyntitoimintaan

Rinta-Joupilla on jo entuudestaan Kia-edustukset Seinäjoella, Helsingissä, sekä Tampereella. Kuopion Kia edustus tuo meille selkeitä synergiaetuja sekä automyyntiin että huoltoon. Varastojen ylläpito helpottuu entisestään, kun jakeluverkosto laajenee ennestään. Virallisia avajaisia Kuopiossa Kia-merkin osalta vietetään myöhemmin keväällä.

Lisätiedot: Markku Ala-Hakuni, J. Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800