4.12.2020

Autoliikeketju J. Rinta-Jouppi Oy laajentaa toimintaansa Uudellamaalla ja avaa uuden ajan vaihtoautomyymälän Espooseen alkuvuonna 2021.

– Olemme yksi maan suurimmista toimijoista vaihtoautokaupassa, mutta läsnäolomme pääkaupunkiseudulla on toistaiseksi ollut suhteellista kokoamme pienempi. Uuden Espoon konseptimyymälän myötä asia korjaantuu ja pystymme entistä paremmin ja kattavammin palvelemaan myös läntisen Uusimaan asiakaskuntaa, kertoo J. Rinta-Joupin myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni. Uuden toimipisteen henkilökunnan haku on jo käynnistynyt. Ensivaiheessa rekrytoidaan noin 10 ammattilaisen ryhmä, joka muodostuu autotalon päälliköstä, vaihtoautomyyjistä sekä myynnin assistenteista. Uusi toimipiste avataan Espoon Niittykumpuun osoitteessa Niittymaantie 8.

Uusi toimintatapa moninkertaistaa valikoiman

Perinteisesti autokauppaa on tehty niillä autoilla, jotka kauppiaan pihasta löytyvät, mutta tämä toimintapa on jäämässä historiaan.

– Espoon uudessa konseptimyymälässä tulee olemaan laaja, noin 200 vaihtoauton valikoima, eli asiakkaalla on heti paikanpäälläkin runsain mitoin valinnanvaraa. Mutta vielä tärkeämpää on se, että yrityksen koko yli 3000 auton valikoima tuodaan alueen asiakkaiden ulottuville. Tämä on ensimmäinen myymälämme, jossa pääpaino on ketjun koko 3000 auton varastossa, Ala-Hakuni paljastaa.

Kauppa mistä tahansa autosta onnistuu Espoon toimipisteessä tai vaikka kotisohvalta chatin avulla. Auton voi noutaa myymälästä tai se toimitetaan maksutta suoraan kotiovelle.

– Nykyinen elämänrytmi on hektistä, joten kaupan tehtävä on tehdä asiointi kiireisille asiakkaille mahdollisimman helpoksi. Keskeisessä roolissa tässä on edelleen palvelun sijainti ja saavutettavuus, mutta vieläkin tärkeämpää on kauppiaan valmius palvella myös etänä silloin kun asiakas sitä toivoo sekä digitaalisten palveluiden laatu, Ala-Hakuni toteaa.

Ajan henkeen sopiva valikoima

Toimitusjohtaja Juha Rinta-Jouppi vakuuttaa, että uuden toimipisteen valikoimassa otetaan kaikki käyttäjäryhmät huomioon.

– Espoossakin tulemme tarjoamaan erilaisia laadukkaita vaihtoautoja eri hintaluokkiin, mutta erityisesti haluamme tarjota hyvän valikoiman vähän käytettyjä hybridi- ja sähköautoja niitä etsiville asiakkaille. Näitä hankimme jatkuvasti sekä kotimaasta että ulkomailta. Esimerkiksi juuri tällä hetkellä meiltä löytyy yli 200 käytettyä henkilöautoa, joiden käyttövoima on jokin muu kuin bensa tai diesel ja jokainen niistä voidaan toimittaa tarvittaessa Espoon asiakkaille muutamassa päivässä.

– Olemme ajan hermolla ja vastaamme kysyntään kaikilla osa-alueilla, Rinta-Jouppi jatkaa. – Auton käyttötarve, ajomäärä, tilatarve, keskeiset varusteet ja tietenkin myös hinnoittelu ovat asiakkaan valintaprosessin keskiössä. Asiantuntevan henkilökuntamme tehtävänä on auttaa asiakasta löytämään hänen tarpeisiinsa parhaiten sopiva ratkaisu koko valikoimastamme.

Jos myy 20 000 autoa vuodessa, niitä pitää myös ostaa. – Samaan aikaan kun myymme autoja, tulee meidän koko ajan myös huolehtia siitä, että valikoimamme pysyy asiakkaiden toiveita vastaavana, joten myynnin lisäksi henkilökuntamme tulee myös osata ostaa autoja asiakkailta, toteaa myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni.

Uusia tapoja autoilla

– Haluamme myös tuoda vaihtoautokauppaan uudenlaisia tapoja autoilla. Erityisesti näemme, että vaihtoautojen yksityisleasingillä on kysyntää ja tähän kysyntään pyrimme myös vastaamaan. Mahdollisuus sitoutua autoon vain määräajaksi ja vieläpä ilman huolta auton arvon alenemisesta kiinnostaa asiakkaita yhä enemmän ja enemmän. Kaikki nämä uudet ajatuksemme tuovat paljon uutta koko Uudenmaan alueen vaihtoautokauppaan, Ala-Hakuni toteaa lopuksi.

J. Rinta-Joupin avoimet työpaikat löydät täältä.

Markku Ala-Hakuni, J. Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800