31.3.2021

Ostettavista matkailuautoista tarjotaan nyt huomattavasti kovempaa hintaa kuin vuosi sitten

Autoliikeketju Jarmo Rinta-Jouppi Oy:n mukaan autoliikkeiden sisään ostettavista matkailuajoneuvoista tarjotaan tällä hetkellä jopa 10 % enemmän, kuin vuosi sitten. Yhtiön mukaan matkailuajoneuvojen suosion vuoksi kotimaiset autokaupat kärsivät kasvavissa määrin myytävien käytettyjen matkailuautojen varastopulasta. Hyväkuntoisia matkailu- ja retkeilyautoja ei ole markkinoilla tarpeeksi myynnissä, jotta autoliikkeet voisivat vastata kasvaneeseen kysyntään. Tuotteiden rajoitettu saatavuus on kääntänyt ostohinnat kasvuun. Yhtiö tiedotti aiemmin matkailuautojen kysynnän olevan alkuvuodesta noin 10 % korkeampaa kuin kesällä 2020.

Varastoon saapuvista uusista matkailuautoista lähes puolet myyty ennakkoon

Rinta-Jouppi Oy kertoo, että käytettyjen matkailuautojen suosion vaikutukset näkyvät vahvasti myös myytävien uusien karavaanituotteiden puolella. Yhtiön mukaan yli 40 % tällä hetkellä varastoon vasta saapuvista uusista matkailuautoista on myyty ennakkoon jo talven aikana.

”Kasvanut kiinnostus karavaanituotteita kohtaan näkyi vahvasti jo vuosi sitten. Uskaltauduimmekin tekemään yrityksen historian suurimman ennakkotilauksen, kääntääksemme tilanteen eduksemme. Samaan aikaan aloitimme tulossa olevien matkailuautojen voimakkaan ennakkomarkkinoinnin ja ennakkomyynnin ensimmäistä kertaa yrityksemme historiassa. Tämä oli onnistunut liiketoiminnallinen ratkaisu, kysyntää selvästi oli ja tulokset puhuvat puolestaan”, toteaa J. Rinta-Joupin myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni

Kasvaneen karavaanikysynnän vuoksi suunniteltu Oulun myymälä on avattu

”Yrityksemme on tänä vuonna laajentanut matkailuajoneuvojen tarjontaa Pohjois-Pohjanmaalle, Ouluun, jossa koemme olevan paljon kaupallista potentiaalia matkailuajoneuvomarkkinan kannalta. Uusi karavaanitoimipiste on avannut ovensa asiakkaille ja varasto täydentyy jatkuvasti. Oulusta onnistuu jo nyt kauppa yli 300 caravan-tuotteen valikoimasta ja lisää on tulossa. Yleisestä terveystilanteesta johtuen, virallisia, suurempia avajaistapahtumia joudumme valitettavasti siirtämään tuonnemmaksi. Liikkeessä huolehditaan asiakkaiden turvallisuudesta ja etäkaupan mahdollisuu

Lisätiedot: Markku Ala-Hakuni, Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800