Hanki auto yksityisleasing-sopimuksella: kiinteä kuukausierä ja 0€ käsiraha! - Katso leasing-autot

Piristynyt matkailuautokauppa jatkui vauhdikkaana syksyllä

27.10.2020

Matkailuauto J. Rinta-Jouppi

Kuva: J. Rinta-Jouppi Oy

Autoliikeketju Jarmo Rinta-Jouppi Oy:n aikavälin 01.01-31.09.2020 aikana keräämien myyntitilastojen mukaan loppukeväästä 2020 alkanut matkailuautobuumi jatkui vuoden kolmannella kvartaalilla, heinä-syyskuussa edelleen pirteänä, yhtiön matkailuajoneuvojen myynti kasvoi kyseisellä tarkkailujaksolla 5 %. Huomattava kasvu oli nähtävissä erityisesti uusien matkailuajoneuvojen puolella, jossa myynti kasvoi kappalemäärissä jopa 24 % verrattuna vastaaviin, toisen vuosineljänneksen lukemiin.

”Poikkeustila on nostanut uudestaan päätään rajoittaen matkustus- ja elämysmahdollisuuksia. Näin ollen kotimaan matkailu jatkaa suuren suosion nauttimista. On kuitenkin hyvin epätodennäköistä, että tämä olisi vain väliaikainen vaikutus, vaan kiinnostus matkailuajoneuvoja kohtaan on tullut jäädäkseen. Sekä naiset, että miehet; perheelliset ja perheettömät; ja etenkin nuoremmat sukupolvet ovat nyt erittäin kiinnostuneita karavaaneilla matkustamisesta. Voisi sanoa, että matkailuautoista on tullut jälleen koko kansan suosima matkustusvaihtoehto”, J. Rinta-Joupin myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni kertoo.

Rinta-Joupin tilastojen mukaan vuoden suosituin matkailuautomerkki on ollut tähän mennessä Adria, jonka osuus koko vuosimyynnistä kolmen ensimmäisen neljänneksen aikana on 37 %. Naisten ja miesten välillä ei ollut nähtävissä eroja eri merkkien osalta, sillä 12,15 % naisista ja 17,25 % miehistä olivat kiinnostuneita Adriasta. Seuraavaksi ostetuimpia merkkejä olivat Bürstner n. 17 % osuudella myynnistä, sekä Dethleffs n. 9 % osuudella.

Vuoden 2020 Q1-Q3 Top 5 myydyimmät matkailuajoneuvomerkit:

Adria

Bürstner

Dethleffs

Hymer

Hobby

Lisätiedot: Markku Ala-Hakuni, Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800

Kuva, joka sisältää kohteen piirtäminenKuvaus luotu automaattisesti
Jarmo Rinta-Jouppi Oy on yksi Suomen suurimmista autokauppaketjuista. Vuonna 1987 perustettu ketju on erikoistunut sekä käytettyjen, että uusien autojen, sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin.  J. Rinta-Joupilla on yhteensä 15. toimipistettä kymmenellä eri paikkakunnalla. Pääkonttori sijaitsee Seinäjoella. Se työllistää yli 200 automyynnin asiantuntijaa, vuosimyynnin ollessa yli 17 000 ajoneuvoa. Maan merkittävimpiin ja arvostetuimpiin kuuluvan vaihtoautokaupan merkkiedustuksiin kuuluu Ford, Kia, Mitsubishi, Adria, Kabe, Sun Living, sekä Bürstner.