30.1.2024

J. Rinta-Jouppi on kasvanut lyhyessä ajassa merkittäväksi moottoripyöräkauppiaaksi. Viime vuonna käytettyjen moottoripyörien myynti kasvoi jopa 55 prosenttia ja tällä hetkellä J. Rinta-Joupilla on Suomen suurin valikoima käytettyjä moottoripyöriä. Yrityksen kuluvan vuoden tavoite on kasvattaa moottoripyöräkauppaa 20 prosenttia.

J. Rinta-Joupin edellisvuosi oli moottoripyöräkaupan näkökulmasta menestys. Käytettyjen moottoripyörien myyntimäärät nousivat yli puolella ja valikoima kasvoi merkittävästi, ollen Suomen suurin kappalemäärällä mitattuna.

– Strategiamme mukaisesti käytetyt moottoripyörät ovat tulleet vahvemmin tuotekategoriaamme mukaan ja viime vuoden osalta se kantoi hedelmää. Moottoripyörien myyntiin on panostettu vahvasti ja tällä linjalla jatketaan myös tulevana vuonna, tavoitteena 20 prosentin kasvu, paljastaa myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni.

Espoon moottoripyörämyynti siirtyi Helsinkiin ja Rinta-Jouppi Bike Tampere avasi ovensa

J. Rinta-Jouppi on tehnyt alkavalle vuodelle kaksi huomattavaa strategista panostusta käytettyjen moottoripyörien myyntiin liittyen. Espoon moottoripyörämyynti siirtyi Helsinkiin suurempiin tiloihin ja Tampereelle avattiin uusi Rinta-Jouppi Bike. Panostusten takana oli halu laajentaa ja satsata vahvemmin moottoripyöräkauppaan.

Rinta-Jouppi Bike Helsinki on avattu J. Rinta-Joupin Helsingin Ala-Tikkurilassa sijaitsevaan kiinteistöön osoitteeseen Aamuruskontie 6. Käytettyjen moottoripyörien lisäksi saman katon alta löytyy vaihtoautomyynti sekä uusien Ford- ja Kia-ajoneuvojen myynti.

– Prätkämyynnin keskittäminen Helsinkiin tuo käytetyt moottoripyörät entistä lähemmäs asiakkaitamme ja antaa mahdollisuuden palvella nykyistä paremmin. Uudet, noin 1 700 neliön tilavat tilat sekä erinomainen saavutettavuus hyvien liikenneyhteyksien ansiosta ovat edesauttamassa kasvutavoitettamme, Ala-Hakuni kommentoi.

Myydyimmät moottoripyörämerkit ja -mallit

J. Rinta-Joupin vuoden 2023 myydyimmät moottoripyörämerkit olivat järjestyksessä Yamaha, Harley-Davidson ja Honda. Kolme myydyintä mallia olivat BMW R, Kawasaki Z ja Harley-Davidson Softail.

Moottoripyörävalikoiman hintahaitari on hyvin laaja, vaihtoehtoja löytyy noin 2 000 eurosta aina jopa 30 000 euroon. Viime vuonna asiakkaat hankkivat käytetyn moottoripyörän mieluiten 5 000–10 000 euron hintaluokasta.

Myydyimmät moottoripyörämerkit 2023Myydyimmät moottoripyörämallit 2023
1. Yamaha1. BMW R
2. Harley-Davidson2. Kawasaki Z
3. Honda3. Harley-Davidson Softail
4. BMW4. BMW K
5. Kawasaki5. Harley-Davidson Sportster

MP-messut 2024

Rinta-Jouppi Bike on mukana MP-messuilla 2.–4.2.2024 Helsingin Messukeskuksessa. Paikan päällä tarjolla on monipuolinen ja laadukas valikoima käytettyjä moottoripyöriä aina laitetuista customeista sporttisiin katupyöriin. Messuilla asiakkaiden hankittavissa on koko J. Rinta-Joupin prätkävalikoima, joka pitää sisällään yli 500 erilaista käytettyä moottoripyörää.

Messukansalle lisäjännitystä tuo J. Rinta-Joupin huippuarvonta, josta on mahdollisuus voittaa upea vuoden -82 Pappatunturi. Rinta-Jouppi Biken messuosasto sijaitsee Messukeskuksen hallissa 6, osastolla 6p80, Baarin ja Motoball-areenan välittömässä läheisyydessä.

Markku Ala-Hakuni, J. Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800

Jarmo Rinta-Jouppi Oy on yksi Suomen suurimmista autokauppaketjuista. Vuonna 1987 perustettu ketju on erikoistunut sekä käytettyjen, että uusien autojen, sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin. J. Rinta-Joupin pääkonttori sijaitsee Seinäjoella. Maan merkittävimpiin ja arvostetuimpiin kuuluvan vaihtoautokaupan merkkiedustuksiin kuuluu Ford, Kia, Adria, Kabe, Sun Living, sekä Bürstner.