17.4.2024

Autoliikeketju J. Rinta-Joupin myyntitilastot osoittavat, että suomalaiset moottoripyörän ostajat olivat erittäin aktiivisia vuoden 1. neljänneksellä. Käytettyjen moottoripyörien kappalemääräinen myynti kasvoi jopa 71 prosenttia. Kansan suosikkimerkkejä olivat Harley-Davidson, Yamaha ja Honda. Prätkäkauden avajaistapahtumiin Helsinkiin ja Tampereelle odotetaan moottoripyöräilystä kiinnostunutta yleisöä.

Moottoripyörien kovin myyntipiikki osuu yleensä vuoden toiselle neljännekselle, kun kesä lähestyy ja ajokausi alkaa. Kuitenkin yrityksen myyntitilastojen mukaan tänä vuonna käytettyjen moottoripyörien kauppa on ollut poikkeuksellisen vilkasta jo alkuvuodesta. Niiden kappalemääräinen myynti nousi hurjat 71 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna.

– Tilastot osoittavat, että moni moottoripyöräilijä tekee ostopäätöksensä jo hyvissä ajoin alkuvuodesta. Eikä ihme, sillä tuolloin valinnanvaraa on yleensä eniten ja halutuimmat yksilöt ovat saatavilla. Mitä pidemmälle kohti keskikesää edetään, alkavat myös vaihtoehdot yleensä vähetä. Alkuvuoden railakas kysyntä signaloi ennätysvilkasta 2. neljännestä prätkäkaupan osalta, ennakoi myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni.

Tammi-maaliskuun myydyimmät moottoripyörämerkit olivat järjestyksessä Harley-Davidson, Yamaha ja Honda. Myydyimpiä malleja olivat BMW R, Harley-Davidson Softail ja Kawasaki Z.

Myydyimmät moottoripyörämerkit (1. kvartaali)Myydyimmät moottoripyörämallit (1. kvartaali)
1. Harley-Davidson1. BMW R
2. Yamaha2. Harley-Davidson Softail
3. Honda3. Kawasaki Z
4. BMW4. Harley-Davidson Sportster
5. Kawasaki5. BMW F

J. Rinta-Jouppi on investoinut voimakkaasti käytettyjen moottoripyörien myyntiin. Yritys on avannut kaksi uutta Rinta-Jouppi Bike -myymälää, toisen Tampereelle ja toisen Helsinkiin. Lisäksi käytettyjen moottoripyörien valikoimaa on kasvatettu merkittävästi, ja se on nyt Suomen suurin.

Moottoripyöräkausi avataan virallisesti 18.–20.4. järjestettävillä avajaisilla Helsingissä ja Tampereella. Tapahtuman aikana asiakkaille on tarjolla avajaistarjouksia ja päivittäin myös makkaraa ja mehua.

– On ilahduttavaa nähdä, että moottoripyörämyyntiin kohdistetut satsaukset ovat tuottaneet hedelmää. Pyrimme jatkamaan positiivisen kehityksen tiellä ja kasvattamaan markkinaosuuttamme entisestään käytettyjen moottoripyörien kaupassa. Ajokausi polkaistaan käyntiin vauhdikkaasti avajaistapahtuman merkeissä, jonne toivomme moottoripyöräilystä innostuneen kansan löytävän, Ala-Hakuni alleviivaa.

Markku Ala-Hakuni, J. Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800

Jarmo Rinta-Jouppi Oy on yksi Suomen suurimmista autokauppaketjuista. Vuonna 1987 perustettu ketju on erikoistunut sekä käytettyjen, että uusien autojen, sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin. J. Rinta-Joupin pääkonttori sijaitsee Seinäjoella. Maan merkittävimpiin ja arvostetuimpiin kuuluvan vaihtoautokaupan merkkiedustuksiin kuuluu Ford, Kia, Adria, Kabe, Sun Living, sekä Bürstner.